Címkék

búza (1) eső (2) etető (2) fagyal (2) favágás (1) fejeskáposzta (2) fenyő (1) (3) karabíner (3) karám (13) kasza (1) kecske (41) kecskebogyó (2) kelkáposzta (1) kennel (11) kerítés (6) kiskutyák (6) körmölés (1) kötél (5) kukorica (1) marci (2) móric (2) nana (3) napirend (1) nyalósó (2) öklel (1) ól (2) répa (1) sántít (1) sanyi (31) sári (18) széna (8) szénabála (6) takarmány (5) teri (25) villanypásztor (10) zsömi (4)




Ezt a blogot azért hoztuk létre, hogy egyfajta naplót vezessünk kecskefarmerkedéseünkről, összeírjuk élményeinket, ötleteinket, tapasztalatainkkal segítsük a hozzánk hasonló, kezdő kecsketartókat és nem utolsó sorban egy érdekes élménybeszámolót állítsunk össze a kecsketartásól egy városi ember szemszögéből. Ha először olvasod a blogot, javaslom, az elejéről kezdd, úgy megértheted, honnan indultunk.


Családunk

Korábbi berjegyzések

Érdemes megnézni!

Index Fórum - Miért pont kecske?

A mai móka: kecske körmölés

2011.12.18. 15:44 kecskefarmer

Már egy ideje eszemben volt, hogy ideje volna egy általános pedikűrt eszközölni a jószágokon, nehogy baj legyen a lábukkal, de tartottam tőle, nem tudtam, hogy fogjak hozzá. Ma igen szép, napsütéses idő volt. — Ez felemás érzés, így karácsony előtt egy héttel. — Krisztivel nekiugrottunk a műveletnek. Néhány 5 literes flakonban meleg vizet vittünk a kertbe, majd előkészítettem a szerszámokat: egy oldalcsípőfogó, egy körömkefe és egy tompa végű, nagy csavarhúzó. Mivel semmi tapasztalatunk nem volt, Terikével kezdtünk mivel az utóbbi időben ő lett a legnyugodtabb. — Valószínűleg Sanyi sikeresen ugrotta meg, mert azt mondják, a vemhesség alatt lenyugszanak. — Amíg Kriszti egy vödörből répával és salátával tömte, addig én a körömkefével a lábát csutakoltam és a csavarhúzóval kikotortam a patájából a szmötyit, mígnem előtűnt a fehér talpbőr. — Mindnek szép, egészséges lába van, ennek igen örültem. — Az oldalcsípőfogóval óvatosan levágtam az élő részen túllógó körmöt. Gyakorlatilag ugyanaz a művelet, mint a fürdőszobai körömvágásnál, csak más az alakja. Ha egy kicsit odafigyel az ember, szinte nem is lehet belevágni a húsba.


Az előtte és utána állapot egy kicsit közelebbről:

Mivel még soha nem csináltunk hasonlót, egyértelmű, hogy az eredmény szakmailag teljesen szabálytalan. Egy gyakorlott állattartó kivette volna a kezemből az oldalcsípőfogót a kecskével együtt és szerencsétlen állat patájának jó részét eltűntette volna. Én most inkább megelégedtem pár milliméter ráhagyással, minthogy véletlenül belevágjak a talpukba.
Érdekes módon a lányokkal igen könnyű dolgunk volt. Terike szép nyugodtan tűrte a procedúrát, Sárika mohón tolta befelé a zöldséget, de Sanyi teljes pánikban volt. Persze a vödör káposztalevél az ő figyelmét is lekötötte egy darabig, de tartottam tőle, hogy oldalba bök a szarvával, mert igencsak hadonászott és kétszer ki is ugrott a kezeink közül. Hősies küzdelmek árán azonban az ő lába is le lett ápolva és büszkén ugrált vissza a karámba a lányok közé. Ezzel jó időre letudtuk a lábápolást. Mivel folyamatosan szabadon szaladgálnak, kopik a körmük így ha minden igaz, elég lesz legközelebb jövő nyáron nekiesni. Persze figyelni fogjuk a lábukat, hogy legközelebb ne nőjön meg ennyire. Most már van tapasztalatunk. — Bár legközelebb már nagyobbak lesznek.

3 komment

Címkék: sanyi kecske sári teri körmölés

A bejegyzés trackback címe:

https://kecskefarm.blog.hu/api/trackback/id/tr693473363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lőrincz Levente · http://www.leventelorincz.atw.hu 2016.09.30. 11:07:49

Kedves Kecskefarmer!
Most találtam rá a blogodra, az épp lassan aktuálissá váló körömápolás miatt. Hasonló cipőben járok, mint te, bár azért kecskefarmban nem gondolkodom, de a jelenlei 3-ról, ha kellően belejövünk a dologba, max. 6-ig felmegyünk. Rendszeres olvasód leszek, már látom.

kecskefarmer 2016.10.08. 22:21:36

@Lőrincz Levente: Kedves Levente! Örülök, hogy találtál érdekességet a blogon. Nyugodt szívvel ajánlom figyelmedbe az összes bejegyzést az elejétől a végéig. Igyekeztem részletesen úgymond naplózni a dolgokat így szépen végigkövetheted a kecskés tevékenységünket, de mi sajnos már több, mint négy éve abbahagytuk a kecskézést, sajnos bele sem merültünk úgy istenigazából. Másfelé vitt az utunk. Azonban nagyon izgalmas és élménydús időszak volt, ezért nagyon valószínű, hogy egyszer ismét keresztezi utunk a kecsketartás világát. :)

aethel 2017.09.13. 14:30:44

Üdv!

Csak annyit szerettem volna írni, hogy nagyon érdekes a blog, sajnálatos hogy vége lett, szívesen olvastam volna még tovább is.
Nemsokára jönnek hozzám is kis kecskék, így minden tapasztalatod amit leírtál, nagy kincs most nekem. Köszönöm!
süti beállítások módosítása