Címkék

búza (1) eső (2) etető (2) fagyal (2) favágás (1) fejeskáposzta (2) fenyő (1) (3) karabíner (3) karám (13) kasza (1) kecske (41) kecskebogyó (2) kelkáposzta (1) kennel (11) kerítés (6) kiskutyák (6) körmölés (1) kötél (5) kukorica (1) marci (2) móric (2) nana (3) napirend (1) nyalósó (2) öklel (1) ól (2) répa (1) sántít (1) sanyi (31) sári (18) széna (8) szénabála (6) takarmány (5) teri (25) villanypásztor (10) zsömi (4)




Ezt a blogot azért hoztuk létre, hogy egyfajta naplót vezessünk kecskefarmerkedéseünkről, összeírjuk élményeinket, ötleteinket, tapasztalatainkkal segítsük a hozzánk hasonló, kezdő kecsketartókat és nem utolsó sorban egy érdekes élménybeszámolót állítsunk össze a kecsketartásól egy városi ember szemszögéből. Ha először olvasod a blogot, javaslom, az elejéről kezdd, úgy megértheted, honnan indultunk.


Családunk

Korábbi berjegyzések

Érdemes megnézni!

Index Fórum - Miért pont kecske?

Megérkeztek a szénabálák

2011.07.10. 09:12 kecskefarmer

Vidéki szokás, hogy a legforróbb nyári napon is néha a téli zimankóra gondol az ember. Akkor már nem lesz mit legelniük a jószágoknak, viszont a mezőn most burjánzik a takarmány és a fű. A kombájnos bácsik, ezt szépen levágják és bálákba hajtogatják, amit aztán a hozzánk hasonló hobbi-gazdálkodók jó pénzért megvesznek. Így tettem én is, hiszen már fogytán volt a kertben vágott fű, amit a jószágok alá — és elé — raktam.



4 db 130x150 cm-es, 400 kilós szénabálát vettem, aminek darabját 5000 Ft körüli áron lehet kapni — és én pont ennyiért is kaptam — emellett még két ugyanekkora szalmabálát is, amit már 2-3 ezer forintért az ember után hajítanak. — A Toldi Mikósok:)

A hozzám hasonló laikusoknak most tisztáznám a dolgot:
Széna = Levágott és megszárított fű, amit a jószágok esznek.
Szalma = A különböző gabonafélék (búza, árpa stb.) cséplés után visszamaradt szára, amit a jószágok alá tesznek. — A kecskék persze, mint mindent, ezt is megcsócsálják amíg tiszta.

Bizony nem volt egyszerű, mire megjegyeztem. A következő rímes mondatot találtam ki: "A szalma megy a kecske alá a széna pedig elé." Így aztán már egyértelmű számomra dolog. Remélem, a kecskéknek is. :)

Annak idején, mikor gyerekként vidéken nyaraltam, hatalmas élmény volt a mezőn összehordott szénabálákra felmászni, ugrálni. Nem kisebb öröm most, hogy ezek a hatalmas bálák itt a kertben csücsülnek az ember újraélheti gyerekkorát. Persze most már, durván két évtizeddel később már nem megy olyan könnyen és talán nem  is áll jól a szénabálákkal ökörködés — szó szerint — de szerintem néha mindenki megadhatja magának az élményt, hogy gyerek legyen. Ettől eltekintve természetesen a legjobban a kecskék fognak örülni, akiknek lesz mit csócsálni és lesz mire feküdni a télen.

Létezik itt egyébként egy 1-1-1 szabály: állítólag egy szénabála egy kecskének egy télre elég. Azt hiszem, igencsak "feltápoltam", ennek jó ideig ki kell tartania. Meglátjuk. A következő adagnál már lesz tapasztalatunk etéren.

Szólj hozzá!

Címkék: szénabála

A bejegyzés trackback címe:

https://kecskefarm.blog.hu/api/trackback/id/tr593054180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása